Воскресенье, 20.07.2025, 18:12
Приветствую Вас Гость

Поиск
Меню сайта
Реклама

Новости
Реклама

Соц закладки
Идея Банк

Полезные товары

Главная » 2012 » Ноябрь » 11 » Як скласти бізнес план


 


20:44
Як скласти бізнес план
Бізнес-план - короткий, точний, доступний і зрозумілий опис передбачуваного бізнесу, найважливіший інструмент при розгляді великої кількості різних ситуацій, що дозволяє вибрати найбільш перспективні рішення і визначити засоби для їх досягнення. Бізнес-план є документом, що дозволяє управляти бізнесом, тому його можна представити як невід'ємний елемент стратегічного планування і як керівництво для виконання і контролю. Важливо розглядати бізнес-план як сам процес планування та інструмент внутрішньофірмового управління.
Глава з книги "Внутріфірмове планування"
Автор: М.І. Бухалков
Вид-во "Інфра-М"
Створення нових проектів передбачає попереднє економічне обгрунтування їх доцільності, подальше планування необхідних витрат на їх здійснення та очікуваних кінцевих результатів. Бізнес-планування дозволяє економістам-менеджерам не тільки обгрунтувати необхідність розробки того чи іншого інноваційного проекту, але і можливість його реалізації в діючих ринкових умовах.
Основними об'єктами бізнес-планування у вільних економічних відносинах служать високоприбуткові і конкурентоспроможні інноваційні проекти. Як відомо, сучасний ринок, заснований на дотриманні всіма виробниками і споживачами рівноваги між попитом і пропозицією і соизмерении своїх доходів і витрат, завжди буде віддавати перевагу в кредитуванні та фінансуванні тим виробничим, підприємницьким або комерційним пропозиціям, які в майбутньому дадуть найбільший соціально-економічний результат . Бізнес-плани в основному призначаються для того, щоб сприяти виходу на ринок висококонкурентних нових видів товарів і послуг.
Отже, будь-який інноваційний бізнес-проект повинен мати відповідний бізнес-план обгрунтування оптимальних показників виробництва і продажу товарів і послуг як на вітчизняному, так і на зарубіжному ринку. У ринкових відносинах бізнес-план сам перетворюється на своєрідний товар, просування якого в навколишнє підприємство зовнішню банківсько-кредитну або фінансово-інвестиційне середовище повинно принести максимальний дохід розробникам нового проекту.
Бізнес-плани є для наших виробників новим видом внутрішньогосподарського або внутрішньофірмового планування, що одержали найбільше поширення на малих і середніх підприємствах. Бізнес-плани розробляються на різні інноваційні об'єкти або процеси, пов'язані з проектуванням або створенням нових фірм та їх підрозділів, розробкою і постачанням на ринок необхідних товарів і послуг, реконструкцією підприємств і розширенням випуску продукції, вдосконаленням технології та організації виробництва, підвищенням якості товарів і продуктивності праці. У них обгрунтовується певна соціально-економічна мета, як правило, має завершений творчий результат: зростання прибутку, збільшення частки ринку, задоволення вимог покупців, прискорення обороту продукції, створення нових робочих місць і т.д.
Обрана соціально-економічна мета фірми на майбутній період її виробничо-господарської чи іншої діяльності повинна одержати найбільш повне відображення в розробляється бізнес-плані. На новостворювані або відкриваються фірми та підприємства розробляється відповідно до проекту комплексний бізнес-план, що включає докладні техніко-економічні розрахунки по всіх розділах і показниками проектування, будівництва і освоєння нового виробництва товарів і послуг.
На діючих підприємствах бізнес-плани зазвичай створюються з метою досягнення відповідних стратегічних, тактичних або оперативних напрямків або завдань, пов'язаних з подальшим розвитком виробничих або функціональних підрозділів, реструктуризацією або розширенням організації і т.д. При стабільній і стійкій роботі підприємства бізнес-план може бути спрямований на оновлення основних виробничих фондів і розвиток нових технологій. При значному спаді виробництва, має місце в перехідний період, бізнес-план повинен передбачати пошук нових ринків, розширення збуту продукції і т.п. В одних випадках потрібна розробка комплексних бізнес-планів, в інших - локальних бізнес-проектів. Бізнес-плани потрібні на відкриття будь-якого нового проекту або свого справи всім виробникам та підприємцям.
Бізнес-план являє собою, за визначенням І. В. Ліпсіца, документ, який описує аспекти майбутнього комерційного підприємства, аналізує проблеми, з якими воно може зіткнутися, а також встановлює способи їх вирішення [30. С. 5]. Бізнес-план у кінцевому рахунку повинен дати правильну відповідь на такі важливі питання ринкових відносин, як можлива вартість проекту і плановані доходи. Кожен підприємець повинен знати, скільки буде коштувати новий проект і чи принесе це справа доходи, а якщо принесе, то коли і яка ступінь ризику? Відповіді на ці питання раціонального господарювання в складних ринкових відносинах дає правильно складений бізнес-план. Передовий закордонний досвід свідчить, що в умовах ринку всім виробникам необхідно складати плани як довгострокової, так і поточної діяльності. Це означає, що всім нашим підприємцям слід також мати ділові плани. Складання бізнес-плану служить першим кроком кожного починаючого підприємця у сферу інноваційної, господарської, комерційної або інвестиційної діяльності. Розробка такого плану вимагає не тільки всебічної економічної оцінки майбутнього бізнес-проекту професійними менеджерами, але і безпосередньої участі самих підприємців і вищих керівників підприємства або фірми. Спільна участь у складанні бізнес-планів економістів і підприємців особливо необхідно на вітчизняних підприємствах, що мають багаторічний досвід складання тактичних і стратегічних, зокрема п'ятирічних і річних, планів. Тому виникає питання про спадкоємність або співвідношенні широко відомих в російській промисловості систем і методів планування соціально-економічного розвитку підприємств і нових бізнес-планів.
У період становлення ринкових відносин серед деяких наших економістів стала поширюватися і теорія про те, що на зміну внутрішньогосподарського планування прийшло бізнес-планування. Проте багаторічна практика підтвердила не тільки можливість, але й необхідність спільного існування цих систем планування на вітчизняних підприємствах. Механізм ділового ринкового планування, як справедливо вважає В. М. Попов, включає теорію, методологію та практику планово-управлінської діяльності, охоплює загальні закономірності та російську специфіку ринкових економічних відносин. Змінилися орієнтири, методи та інструменти господарювання, в основу яких покладені ринкові закони попиту та пропозиції. У цих умовах ділове планування або бізнес-плани повинні об'єднати всі етапи реалізації підприємницьких проектів: від вибору стратегічної або тактичної мети до її повної реалізації на відповідному ринку. Бізнес-планування включає такі етапи, як вибір і обгрунтування виду діяльності, виявлення найбільш реальних проектів її здійснення, економічну оцінку витрат і результатів, розробку деталізованого бізнес-плану, забезпечення виконання запланованих заходів, коректування планових показників та уточнення фактичної ефективності використання бізнес-проекту.
Таким чином, практика планування підтверджує тісну взаємодію бізнес-планів та соціально-економічних планів, що склалися на російських підприємствах в останні роки. Однак між цими видами планів існують і відмінності, що свідчать про наявність у кожного з них свого власного предмета і місця як у сфері внутрішньофірмового планування, так і в усій системі ринкового господарювання.
По-перше, бізнес-планування, на відміну від внутрішньовиробничого або корпоративного планування, включає не весь комплекс загальних цілей підприємства або корпорації, а одну з найважливіших завдань, що визначають конкретний зміст планування нового виду діяльності або бізнес-проекту. Бізнес-план орієнтується головним чином на розробку нової стратегії або тактики розвитку підприємства, тоді як соціально-економічне планування може включати різні види спільної поточної та перспективної діяльності.
По-друге, бізнес-плани розробляються на інноваційні проекти, чітко окреслені часовими термінами їх виконання, після закінчення яких робота над даними бізнес-проектом завершується. Внутріфірмове планування виробляється і здійснюється безперервно на всіх рівнях управління господарством. По мірі виконання одного річного плану фірми після відповідного коректування переходять до здійснення чергового плану і т.д. Бізнес-план має не тільки чіткі тимчасові, але й більш вузькі просторові межі, тоді як будь внутрішньофірмовий план таких чітких обмежень не має.
По-третє, основне призначення бізнес-плану полягає у відкритті підприємцями нової справи і одержанні на виконання проекту необхідних виробничих ресурсів і в першу чергу грошових коштів. Пошук надійних інвесторів вимагає найбільш ретельного обгрунтування багатьох фінансових показників з урахуванням існуючої ступеня ризику не тільки у внутрішній виробничо-господарської діяльності, але і в зовнішніх кредитно-фінансових та банківських структурах. Внутрішньофірмові плани необхідні більшою мірою для власного використання, тоді як бізнес-плани потрібні для зовнішніх інвесторів і кредиторів.
По-четверте, бізнес-плани розробляються безпосередньо під керівництвом і за особистої участі підприємця - засновника фірми. Внутрішньофірмовим плануванням, як правило, займаються професійні економісти-менеджери і плановики лінійних і функціональних підрозділів підприємства. Особиста участь кожного бізнесмена-підприємця у розробці ділового плану свого нового підприємства сприяє не тільки виробленню реальної стратегічної і оперативної мети, але й забезпечує в майбутньому найбільш 'досконалу організацію виконання бізнес-проекту на основі порівняння витрат і результатів.
По-п'яте, вітчизняні фахівці поки не мають науково обгрунтованих методик розробки бізнес-планів стосовно до наших умов нових ринкових відносин, оскільки в більшості методичних та навчальних рекомендацій розкривається переважно досвід планування на сформованому зарубіжному ринку. У той же час на російських підприємствах в умовах спаду виробництва недостатньо широко використовується наявний досвід внутрішньогосподарського планування. Тому в даний час потрібно комплексний підхід до розвитку теорії та практики не тільки бізнес-планування, але і всієї системи внутрішньогосподарського планування на вітчизняних підприємствах і фірмах з різними формами власності та організаційними особливостями.
В умовах ринку основні планові завдання кожного підприємства зводяться до вирішення наступних питань:
який вид продукції або яка нова справа вибрати для виходу на вітчизняний та зарубіжний ринок;
який буде ринковий попит на пропоновані товари і послуги і як він буде змінюватися;
скільки будуть коштувати необхідні ресурси і де знайти надійних постачальників;
які будуть витрати на організацію виробництва і реалізацію продукції та послуг на відповідних ринках;
якою може бути ринкова ціна на дану продукцію і як на неї вплинуть конкуренти;
які будуть показники ефективності виробництва і як їх можна підвищити;
які ресурси і в яких кількостях потрібні для організації бізнес-проекту;
Але для якісної розробки бізнес-планів необхідна достовірна вихідна маркетингова, виробнича, фінансова й інша планово-економічна інформація. У зв'язку з цим розглянемо приблизну структуру діючих на закордонних фірмах бізнес-планів, що розкривають більш докладно як вихідну інформацію, так і розробляються на ee основі планові показники.
1. Титульний лист: назва та адреса фірми; імена та адреси засновників; суть пропонованого проекту; вартість проекту.
2. Вступна частина: основні положення запропонованого проекту.
3. Аналіз стану справ у галузі: поточна ситуація і тенденції її розвитку; потенційні конкуренти; передбачувані споживачі.
4. Істота пропонованого проекту: продукція; виконувані роботи і послуги; необхідні приміщення та обладнання; необхідний адміністративний і виробничий персонал; відомості про самого підприємця і його партнерів.
5. Проізводстенний план: зміст технологічного і виробничого процесів; передбачувані субпідрядники та партнери; вартість основних виробничих фондів; номенклатура і обсяг випуску продукції; перелік застосовуваних матеріалів; постачальники сировини.
6. План маркетингу: передбачувані ціни на продукцію; можливі канали збуту; реклама продукції; прогноз нових видів виробів; цільові показники.
7. Організаційний план: форма власності; відомості про партнерів (пайовиків); міра відповідальності партнерів; склад керівних органів; організаційна структура фірми; розподіл обов'язків і функцій.
8. Фінансовий план: план доходів і витрат; грошові надходження і платежі; балансовий план; точка самоокупності; основні джерела грошових коштів; порядок використання доходів.
9. Оцінка ризику: слабкі сторони підприємства; ймовірність появи нових технологій; альтернативні стратегії; надійність партнерів і постачальників.
10. Додатки: перелік основних документів.
Наявність типового змісту бізнес-плану розширює межі його застосування не тільки на великих, але і на малих підприємствах. Разом з тим слід мати на увазі, що чинне російське законодавство не закріплює не тільки форми і порядок бізнес-планування, а й саму обов'язковість розробки таких планів. Однак бізнес-план вже зайняв своє почесне місце в російському підприємництві і розвивається донині!
Інформація надана за матеріалами сайту www.bbcont.ru
Фото з сайту www.wiki-work.ru


 

Категория: Бизнес | Просмотров: 1069 | Добавил: dangerlive123 | Теги: бизнес-план, новости бизнеса, бизнес, составление бизнес-плана | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Минута доброты
Кредит

Блок-инфо
Кредит

Коментарии
21:17
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blo
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blo

06:24
Hi! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a theme or plug
Hi! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a theme or plug

23:48
Зараз кав'ярні набувають великої популярності, тому відкрити власну кав'ярню дуже вигідно, кого цікавить дане питання ось тут також є цікава інформація http://biznesua.com.ua/yak-vidkriti-kav-
Зараз кав'ярні набувають великої популярності, тому відкрити власну кав'ярню дуже вигідно, кого цікавить дане питання ось тут також є цікава інформація http://biznesua.com.ua/yak-vidkriti-kav-

06:35
Wow! Great thinikng! JK

00:59
I'm not easily imrsseped but you've done it with that posting.
I'm not easily imrsseped but you've done it with that posting.

23:29
Deadly accurate answer. You've hit the buyllese!
Deadly accurate answer. You've hit the buyllese!

22:00
Check that off the list of things I was couefsnd about.
Check that off the list of things I was couefsnd about.

20:27
Big help, big help. And suilpeatrve news of course.
Big help, big help. And suilpeatrve news of course.

19:42
I can already tell that's gonna be super heulflp.
I can already tell that's gonna be super heulflp.

18:46
Thanks for spending time on the computer (wnritig) so others don't have to.
Thanks for spending time on the computer (wnritig) so others don't have to.

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 166