 Використання
електронного підпису. Електронно-цифровий
підпис може використовуватися в системі електронного документообігу різного
призначення. Наприклад, торгово-промислового, законотворчого, кадрового і так
далі. Однак застосовувати електронний підпис можна не тільки в цих областях.
Електронним цифровим підписом вважається механізм забезпечує цілісність і
підтвердження актуальності і авторства будь-яких даних, які представлені в
електронному вигляді. Електронний
підпис дозволить перевірити цілісність електронного листа і переконатися в надійності
відправника. Електронний цифровий підпис допоможе визначити автора статті, яка
була опублікована в Інтернеті, а також може вказати дату публікації. Електронно-цифровий
підпис - електронний документ, який складається з набору реквізитів, як обов'язкових,
так і необов'язкових. До складу реквізитів входить криптографічна частина, яка
гарантує надійність джерела інформації та ідентифікацію підписуються даних. Крім
криптографічних даних, електронний підпис повинна містити мінімум інформації
про підписалися, а також часткову технічну інформацію. Існують декілька
видів електронного підпису: 1. Приєднана. При
використанні цього виду підпису створюється новий файл підпису. У нього
поміщаються всі дані підписуваного файлу. Перевагою такого виду підпису вважається
простата маніпуляції з підписував документи, тому що вони містяться в одному
файлі разом з підписами. До мінусів відноситься те, що без використання
спеціальних засобів не можна прочитати або використовувати файл. 2. Відключена.
При створенні такого підпису файл підпису створюється окремо від файлу, який
згодом буде підписаний. Плюсом застосування такого підпису вважаєте можливість
прочитання підписаного файлу без використання спеціальних засобів. Недоліком
вважається те, що зберігати підписану інформацію потрібно у вигляді декількох
файлів. 3. Усередині
даних. Таке використання електронного підпису залежить від використовуваних
додатків. Наприклад, підпис всередині документа слово або іншого аналогічного
документа. Перед тим як
почати користуватися електронним підписом, потрібно створити декілька файлів. А
саме файл сертифіката й секретного ключа. Сертифікат використовується, для того
щоб перевірити справжність даних, які підписані електронним підписом. А
закритий ключ потрібен для того щоб людина змогла сформувати електронний
підпис. Для створення ключів і сертифікатів потрібна спеціальна криптографічна
програма, яка присутня в операційній системі будь-якого комп'ютера. Але
довіряти такому сертифікату можуть тільки люди, які працюють на даному
комп'ютері. Для створення сертифіката, якому будуть довіряти інші, потрібна
певна організація, що забезпечує організаційну та нормативну, а також правову
основу користування сертифікатів. Такою організацією служить Засвідчувальний
центр. Засвідчувальний центр-підрозділ
або організація, яка забезпечує взаємну довіру між людьми, які обмінюються
електронними повідомленнями, підписаними електронним цифровим підписом.

|