Главная » 2013»Июль»9 » Свій бізнес: виробництво розфасованого меду
14:40
Свій бізнес: виробництво розфасованого меду
Ми вже не раз
писали про виробництво такого смачного і корисного продукту, як натуральний
мед. Останнім часом великою популярністю користується тема здорового способу
життя і правильного харчування. Додатковий фактор, що впливає на зростання
продажів меду різних видів - зростання добробуту наших співгромадян. Якщо
раніше мед використовувався більше як лікарський засіб, то тепер він входить в
повсякденний раціон багатьох дітей і дорослих. Однак повний цикл виробництва
меду - це довгий і витратний процес, який вимагає великих вкладень, наявності
спеціальних знань і навичок. З цієї причини багато підприємці вибирають більш
простий і менш дорогий варіант організації свого бізнесу, пов'язаного з медом,
і займаються фасуванням готового продукту. Вартість фасованого і нефасованого меду істотно
розрізняється, хоча в процесі розливу ніякої додаткової обробки цей продукт не
піддається. Наприклад, в роздріб нефасований мед можна придбати за ціною
близько ста рублів за кілограм. Вартість же фасованого меду виявляється відсотків
на 30-50 (і навіть більше, залежно від обраного сегмента) вище. Таким чином,
хоча виручка з продажів фасованого меду посередником буде менше, проте
мінімальні витрати на організацію такого бізнесу роблять його привабливим для
багатьох. Перш ніж приступати до роботи над бізнес-планом та
проведення підрахунків, визначитеся з цільовою аудиторією вашого майбутнього
продукту. Існує декілька категорій споживачів, які поділяються залежно від
матеріального добробуту і платоспроможності. Покупці з першої групи віддають
перевагу дешевим продуктам. Вони володіють обмеженими засобами, тому в першу
чергу їх цікавить ціна, а не зовнішній вигляд, упаковка і навіть якість меду.
Тому виробники і Розфасовувачі такого меду використовують найдешевшу упаковку -
пластикові контейнери, на які найчастіше навіть не приклеюються етикетки,
невеликого обсягу (не більше 200-350 мл). Такий мед зазвичай продається на
ринках, а не в магазинах, і не відрізняється високою якістю. Покупці другого
виду звертають увагу не тільки на ціну, але і на якість продукту. Вони віддають
перевагу товару, що продавці зазвичай характеризують як «хорошу якість за
розумною ціною». Для них має велике значення напис на упаковці, де повинні бути
вказані всі відомості про продукт і його виробники. Вони звертають увагу і на
упаковку - вона повинна свідчити про якість продукту і про дотримання умов
збереження його споживчих властивостей. Однак їх не цікавить ні яскравість, ні
привабливий дизайн етикеток і упаковки. Цілком достатньо тих же пластикових
контейнерів, але з більш щільного пластику і з більш герметичною кришкою, з
етикеткою, яка містить всю необхідну інформацію - вага, термін придатності,
дата виробництва, вид меду, виробник і т.д. Для цієї категорії споживачів мед
може також пакуватися у пластикові стаканчики або баночки з приварений кришкою
з фольги, які часто використовуються для кисломолочних продуктів. Однак у такої
упаковки є великий недолік - вона не дозволяє візуально оцінити якість меду,
тому досвідчені підприємці воліють закуповувати більш дорогі, але «наочні»
баночки з прозорого матеріалу (в тому числі і скло). Мед цієї цінової категорії
реалізується, в тому числі, і через роздрібні магазини. Для покупців третього
виду особливий інтерес представляє продукт преміум-класу. Хтось купує такий мед
для себе, хтось - на подарунок. Для них мають велике значення два головні
чинники: якість меду і його презентабельна упаковка. Остання, як правило, являє
собою скляну банку з кришкою, що загвинчується, на яку наклеюється красива
етикетка. І сама банку, і етикетка, та інші елементи упаковки найчастіше
стилизуются під «сільський» (що асоціюється з натуральністю, екологічністю і
корисністю) продукт. Такий мед також фасується в упаковку ємністю до 300-350
мл. Звичайно, в даному випадку упаковка може бути і більшої місткості, проте
виробники йдуть на невелику хитрість, створюючи відчуття «елітарності» і
рідкості пропонованого ними продукту. Також зустрічається у продажу мед у
дрібній упаковці місткістю не більше 50 мл. Такі порційні баночки рідко надходять у вільний
продаж і реалізуються, в основному, звичайно мережам швидкого харчування, які
подають такий мед в індивідуальній упаковці до чаю, млинців і т. д. Цей
напрямок представляє для підприємців великий інтерес, але підприємствам з
невеликими обсягами виробництва буде вкрай непросто (якщо не неможливо) вийти
на цей ринок. Фасований мед реалізується через оптові компанії,
які, у свою чергу, постачають готовий продукт в роздрібні магазини. Однак
вартість меду в цьому випадку буде нижче, відповідно, і ваша виручка виявиться
менше запланованої. З іншого боку, ви позбавляєте себе від необхідності шукати
канали збуту самостійно і отримуєте гроші відразу ж, а не після реалізації
продукції в роздрібних точках. Цей варіант продажів підходить лише в тому
випадку, якщо ви виробляєте фасований мед у великій кількості. При невеликих
обсягах виробництва краще постаратися самостійно домовитися про постачання меду
безпосередньо в роздрібні мережі та окремі магазини. Зверніть увагу: потрапити
на полиці супермаркетів вам навряд чи вдасться, так як вхідний поріг у великі
мережі занадто високий і невигідний для молодих фірм. Продажі ж через окремі
магазини навряд чи принесуть бажаний прибуток. У такому випадку, якщо попередні
два варіанти виявилися невигідні для вас, фахівці радять відкривати власний
магазин або хоча б торгову точку на ринку і продавати свій мед безпосередньо
покупцям. Головний недолік цього варіанту роботи - великі початкові витрати
(порівняно з іншими каналами збуту), які включають в себе оренду приміщення чи
торгової площі, покупку торгового обладнання, заробітна плата продавцям і т. д.
Що ж потрібно для організації виробництва фасованого меду? Перш за все, вам
потрібно буде вибрати приміщення під виробництво, придбати обладнання для
розфасовки меду, тару для зберігання меду і для упаковки. Також необхідно
організувати відправлення меду на свою торгову точку, доставку готової
продукції в інші роздрібні магазини або в оптові компанії. Для фасування
меду, на відміну від його виробництва, не потрібно ні спеціальних знань, ні
будь складне устаткування. Досить простий напівавтоматичної лінії, яка здійснює
розлив меду в тару від 20 мг до 10 кг під наглядом оператора. Дрібні фірми
воліють купувати малопотужний обладнання продуктивністю не більше 1000 літрів
меду за зміну. Найчастіше фасуванням меду займаються невеликі підприємства.
Починають вони з розфасовки невеликих обсягів, а потім поступово збільшують
потужність у міру розширення обсягів. На перших порах обсяги виробництва
невеликої фірми можуть навіть скласти трохи більше 100 кг меду в зміну. Втім, якщо ви зможете налагодити стабільний збут цієї кількості готової
продукції, для вас не складе проблеми незабаром оновити своє обладнання на
більш продуктивне. А от пошук якісного продукту, який ви будете упаковувати в банки,
займе набагато більше часу і сил. Нефасований мед закуповується безпосередньо у
приватних бджолярів, так як великі бджільницькі господарства, як правило, вже
реалізують свою продукцію оптовим компаніям і домовитися з ними про невеликі
поставках за вигідною для вас ціною на перший час буде непросто. Для
транспортування меду використовуються великі бідони місткістю 50 літрів. На
продаж мед звичайно розфасовується в скляні або (більш дешевий варіант)
пластмасові банки, які попередньо стерилізуються. Автомат для
фасування меду продуктивністю не більше 1000 кг за зміну обійдеться в 150 тис.
рублів. Додайте до цих витрат вартість його перевезення, монтажу та
обслуговування. Оренда приміщення під виробництво площею близько 80 кв. метрів
обійдеться в 15-20 тис. рублів на місяць (залежно від регіону ця сума може
мінятися). На практиці вам знадобляться великі площі - у тому числі під
зберігання і під побутові та підсобні приміщення. Для роботи на невеликому
виробництві достатньо 3-5 осіб, залежно від кількості змін і продуктивності
лінії. Разом фонд заробітної плати становитиме до 70 тис. рублів на місяць.
Виробництво вигідніше виносити в область - за межі великих міст. Це дозволить
заощадити на заробітній платі і скоротити собівартість готової продукції. Сезон
триває протягом щонайменше трьох місяців (з травня по липень включно). Навіть
при неповному завантаженні обсяги вашого виробництва можуть скласти близько 50
тонн меду. При таких обсягах ви зможете не тільки окупити своє виробництво в
перші три місяці роботи, а й отримати прибуток у розмірі понад 250 тис. рублів.
Однак у розрахунку на рік, звичайно, ця сума вже буде не настільки значною.
Тому якщо ви хочете, щоб ваш бізнес приносив прибуток постійно, а не йшов в
якості сезонної підробітку, має сенс вкласти всю отриману вами прибуток і
додаткові кошти в розширення асортименту фасованої продукції. Інформація надана за матеріалами
сайту www.openbusiness.ru Фото з сайту www.bezformata.ru
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blo
Hmm it looks like your website ate my first comment (it was extremely long) so I guess I'll just sum it up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blo
06:24
Hi! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a theme or plug
Hi! Quick question that's completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My website looks weird when browsing from my apple iphone. I'm trying to find a theme or plug
23:48
Зараз кав'ярні набувають великої популярності, тому відкрити власну кав'ярню дуже вигідно, кого цікавить дане питання ось тут також є цікава інформація http://biznesua.com.ua/yak-vidkriti-kav-
Зараз кав'ярні набувають великої популярності, тому відкрити власну кав'ярню дуже вигідно, кого цікавить дане питання ось тут також є цікава інформація http://biznesua.com.ua/yak-vidkriti-kav-